Basisregels communicatie
- RNOB is verantwoordelijk voor een goede en eenduidige communicatie over de Regio Deal. Om alle partijen daarin te ondersteunen, is deze toolkit samengesteld.
- De partners zetten hun eigen middelen en kanalen in en zorgen ervoor dat de communicatie zo goed mogelijk op elkaar afgestemd blijft.
- In de communicatie over Regio Deal projecten graag duidelijk maken dat deze mede mogelijk zijn gemaakt door de Regio Deal Noordoost Brabant; in woord en/of met Regio Deal logo (verplichting vanuit het Rijk).
- Contacten met de media: altijd even afstemmen met communicatie RNOB.
Over Regio Deal Noordoost Brabant
Boekje: achtergrond en projecten
Actieplan communicatie
Alle betrokkenen, van partner tot bestuurlijk trekker en uitvoerder van een project, hebben een rol in de communicatie over de Regio Deal. In het actieplan communicatie Regio Deal Noordoost Brabant zijn de communicatiedoelen en rollen vastgelegd.
Kernboodschap
“Met Regio Deal Noordoost Brabant gaan we samen aan de slag voor goed leven, fijn wonen en anders werken in de regio Noordoost-Brabant.“ De regio gaat voor het perspectief van vitale dorpen en steden en voor een leefbaar en gewaardeerd platteland. Voor bedrijvigheid die kan inspelen op de wensen van markt en maatschappij en voor mensen klaar staan voor de banen van nu en de toekomst. Een regio om trots op te zijn!
Hashtags te gebruiken in social media
#regiodealnob #elkeregiotelt
Persberichten
13 juli 2020 'Nu aan de slag voor goed leven, fijn wonen en anders werken'
14 februari 2020 '€10 miljoen van Rijk voor leefbaarheid in Noordoost-Brabant'
Gebruik van logo's en iconen
Voor de Regio Deal zijn een logo en 17 projecticonen ontwikkeld. Het logo is te gebruiken in alle communicatie-uitingen over de Regio Deal Noordoost Brabant in het algemeen en in het bijzonder over de projecten die een bijdrage krijgen uit de deal.
Denk hierbij aan bijvoorbeeld presentaties, (interne) voortgangsrapportages, interviews en nieuwsberichten op websites. Bij een persbericht over een Regio Deal project, kan behalve het organisatielogo (afzender van het persbericht) ook het Regio Deal logo worden toegepast.
De 17 projecten van de Regio Deal hebben elk een eigen projecticoon. In de communicatie over een specifiek project kan het bijpassende icoon worden gebruikt. Op verzoek worden ook iconen voor deelprojecten ontwikkeld. Voor meer informatie: zie contactgegevens onderaan deze pagina.
Logo Regio Deal Noordoost Brabant
Iconen pijlers (jpg)
Iconen projecten (jpg)
Goed leven
Voorzieningen voor arbeidsmigranten
Inzet data voor vitale voorzieningen
Klaar voor de banen van nu en de toekomst
Nieuwe perspectieven voor boeren
Fijn wonen
Puzzelen met ruimte in het buitengebied
Aanpak stallen en weerbaarheid buitengebied
Anders werken
Ontwikkel- en Expertisecentrum voor duurzame eiwitten (ODE)
Regio Deal algemeen